groshі-gazpromu-na-dorogi

Гроші Газпрому витратять на українські дороги

В 2020 році на ремонт доріг в Україні витратять 86 млрд грн. Близько 35 млрд грн з них — це частина коштів, отриманих Україною від Газпрому. Чому це стратегічне рішення, яке дасть поштовх економіці

Я не можу пригадати, коли в останній раз стільки уваги у медіа-просторі приділялося дорожній темі. Очевидно, що у цього є причини: команда Укравтодору вперше за дуже довгий час зробила окрему детальну презентацію планів оновлення доріг на рік, вперше в історії наше агентство змогло у власних стінах заручитися підтримкою основних гілок державної та місцевої влади, бізнесу, громадськості.

Ми максимально відкриті до спілкування і розуміємо, що на фоні робочого процесу треба також пояснювати, що і як ми робимо.

Звідки гроші на дороги. Отже, станом на сьогодні повна картина фінансування на оновлення українських доріг у 2020 році виглядає так: 31,5 млрд грн з Дорожнього фонду, 19,3 млрд з коштів під державні гарантії. Також ще близько 35 млрд грн з коштів, які Україна отримала від Газпрому на виконання рішення Стокгольмського арбітражу, також залучаються на дороги. Всього йдеться про близько 86 млрд грн. Так, це рекордне фінансування. Так, маємо дуже масштабні плани. І так, ми готові нести цю відповідальність.

Чому гроші від Газпрому йдуть саме на дороги. Це стратегічне рішення держави, яке дозволить дати поштовх не тільки дорожньому будівництву але всій економіці України. Кожна вкладена гривня в інфраструктуру забезпечує 2,5 гривні приросту ВВП держави. За умови реалізації амбітних планів Укравтодору буде створено близько 12 000 робочих місць. У підсумку, саме такого роду інвестиції дозволяють згодом реально підвищувати соціальні виплати.

Що значить поетапне впровадження стратегії. Ми маємо чіткий план по запуску роботи на найбільших інфраструктурних проєктах України. У березні, як тільки дозволять погодні умови, стартують роботи на об’єктах, які були розпочаті в минулі роки та не були завершені. Ми вже почали оголошувати тендери відповідно до постанови Кабміну, що включає ремонти та будівництво за нашим базовим планом. За три місяці стартує будівництво на понад 60% запланованих маршрутів. Тобто з травня по листопад українці будуть спостерігати велике будівництво власними очима.

Чим Укравтодору можуть допомогти ОДА. На Стратегічній зустрічі в Укравтодорі було оголошено два основних напрями взаємодії:

  • сформульовано чіткий меседж для очільників ОДА — ми просимо додати у свої бюджетні плани мінімальне фінансування за пріоритетними дорогами державного значення для того, щоб ми могли запустити усі бюрократичні процедури. Це реально пришвидшить використання коштів, які будуть залучені під державні гарантії. Маємо чіткий запит від суспільства — викладаємося на повну;
  • всі часто забувають про наслідки реформи децентралізації у галузі управління дорогами. Місцеві дороги перейшли на баланс ОДА, однак у Укравтодору залишилися чисельні бази в регіонах, які потрібні для утримання місцевих доріг. А це, фактично, вимушені витрати на опалення, охорону і персонал. Ми вже домовилися про те, що зробимо спільний аудит цих баз: ті, що можуть знадобитися — передаємо в управління адміністрацій, а ті, що не задіюються в жодні процеси — продаємо.

Олександр  Кубраков, керівник Державного агентства автомобільних доріг України

Джерело: HB

Гроші Газпрому витратять на українські дороги

/Новини

В 2020 році на ремонт доріг в Україні витратять 86 млрд грн. Близько 35 млрд грн з них — це частина коштів, отриманих Україною від Газпрому. Чому це стратегічне рішення, яке дасть поштовх економіці

Я не можу пригадати, коли в останній раз стільки уваги у медіа-просторі приділялося дорожній темі. Очевидно, що у цього є причини: команда Укравтодору вперше за дуже довгий час зробила окрему детальну презентацію планів оновлення доріг на рік, вперше в історії наше агентство змогло у власних стінах заручитися підтримкою основних гілок державної та місцевої влади, бізнесу, громадськості.

Ми максимально відкриті до спілкування і розуміємо, що на фоні робочого процесу треба також пояснювати, що і як ми робимо.

Звідки гроші на дороги. Отже, станом на сьогодні повна картина фінансування на оновлення українських доріг у 2020 році виглядає так: 31,5 млрд грн з Дорожнього фонду, 19,3 млрд з коштів під державні гарантії. Також ще близько 35 млрд грн з коштів, які Україна отримала від Газпрому на виконання рішення Стокгольмського арбітражу, також залучаються на дороги. Всього йдеться про близько 86 млрд грн. Так, це рекордне фінансування. Так, маємо дуже масштабні плани. І так, ми готові нести цю відповідальність.

Чому гроші від Газпрому йдуть саме на дороги. Це стратегічне рішення держави, яке дозволить дати поштовх не тільки дорожньому будівництву але всій економіці України. Кожна вкладена гривня в інфраструктуру забезпечує 2,5 гривні приросту ВВП держави. За умови реалізації амбітних планів Укравтодору буде створено близько 12 000 робочих місць. У підсумку, саме такого роду інвестиції дозволяють згодом реально підвищувати соціальні виплати.

Що значить поетапне впровадження стратегії. Ми маємо чіткий план по запуску роботи на найбільших інфраструктурних проєктах України. У березні, як тільки дозволять погодні умови, стартують роботи на об’єктах, які були розпочаті в минулі роки та не були завершені. Ми вже почали оголошувати тендери відповідно до постанови Кабміну, що включає ремонти та будівництво за нашим базовим планом. За три місяці стартує будівництво на понад 60% запланованих маршрутів. Тобто з травня по листопад українці будуть спостерігати велике будівництво власними очима.

Чим Укравтодору можуть допомогти ОДА. На Стратегічній зустрічі в Укравтодорі було оголошено два основних напрями взаємодії:

  • сформульовано чіткий меседж для очільників ОДА — ми просимо додати у свої бюджетні плани мінімальне фінансування за пріоритетними дорогами державного значення для того, щоб ми могли запустити усі бюрократичні процедури. Це реально пришвидшить використання коштів, які будуть залучені під державні гарантії. Маємо чіткий запит від суспільства — викладаємося на повну;
  • всі часто забувають про наслідки реформи децентралізації у галузі управління дорогами. Місцеві дороги перейшли на баланс ОДА, однак у Укравтодору залишилися чисельні бази в регіонах, які потрібні для утримання місцевих доріг. А це, фактично, вимушені витрати на опалення, охорону і персонал. Ми вже домовилися про те, що зробимо спільний аудит цих баз: ті, що можуть знадобитися — передаємо в управління адміністрацій, а ті, що не задіюються в жодні процеси — продаємо.

Олександр  Кубраков, керівник Державного агентства автомобільних доріг України

Джерело: HB